2013. július 26., péntek

Fűszeres sült karfiol a sütőből

Ez az étel lenyűgözött. Készültem már rá, miután Trinity-nél olvastam róla a napokban és csak nem hagyott nyugton a gondolata. Tegnap a piacról egy kisebb karfiolfejjel tértem haza és kíváncsian vágtam bele az amúgy nagyon egyszerű műveletbe. Nem olvastam el a receptet a főzés előtt, emlékezetből dolgoztam. Szerintem nagyon hasonlóan ízesítettem, de kiegészítettem a fűszereket borsikafűvel nagy hirtelen. Hogy megint borsikafű? Igen, megint, mert szó szerint ellepi a kiskertemet. Csak kimegyek, kihúzok egy tövet gyökerestől és már szedem is az apró leveleket az ételre.

Karfiolrózsák, a fűszerezés sóból, frissen őrölt fehérborsból, kevés (csípős házi) porpaprikából, friss borsikafűből állt, 2-3 kanál extra szűz olívaolajjal átforgattam és sütőben megsütöttem. Ennyi.  

Nekem nagyon ízlett a fűszerkombináció, sikerült eltalálnom.
Nagyon tetszett az ötlet, hogy sütőpapíron készül az étel. Ajánlom.
Annyit tettem, hogy egyszer sütés közben bekukkantottam a sütőbe és átforgattam a piruló rózsákat.
Igyekezz egyformára vágni a darabokat. Igen, minél kisebbre szeded szét, annál gyorsabban sül. Kissé krémesre, ugyanakkor ropogósra. Csodálatos.
Gyors és egyszerű. Paleolit diétát követőknek, vegetáriánusoknak, vegánoknak, bikinifogyókúrázóknak, a nyári forróságban a könnyű ételekre vágyóknak, kevés idővel rendelkezőknek és mindazoknak, akik hajlandóak bekapcsolni a sütőt ebben az afrikai forróságban.Vagy netán egy borús őszi napon ugyanez? Karfiolt elég hosszan ehetünk, igaz?

Azonnal elindult a fantáziám, hogy milyen öntetet tudnék hozzá készíteni, milyen zöldségekkel tudnám még elképzelni. És akkor ráébredtem, hogy bizony nem először sütök én zöldségeket sütőben, de a karfiol eddig kimaradt. Ugyanakkor eddig köretként készítettem a sütőben sült zöldségeket, míg ezt a karfiolt kevés barna rizzsel és tejfölös, fokhagymás uborkasalátával tálaltam. Biztosan ismétlem és biztosan nagyobb fej karfiollal is nekilátok majd.

Trinity hivatkozik az ötlet forrására: a csodás Chili és Vanília blog szerzője, Mautner Zsófi fedezte fel a receptet és arra biztat minket, hogy próbáljuk (természetesen keserű) kakaóporral megbolondítani az ízeket. Annyira érzékletesen írja le a receptet, hogy azonnal megjön az étvágyad. Minden tiszteletem az ötletért.

Novemberi utóirat: Bármennyire finom, akkor is csak egy rétegben, lazán terítsd szét a tepsiben - mint a fotón -, mert különben puhára párolod, nem pedig roppanósra sütöd. Úgy meg nem egészen olyan. Párolni sütő nélkül is tudsz. És időközben forgasd át.

 Ugye látszik, milyen remekül megsült a sütőpapíron?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...