2011. január 5., szerda

Tárkonyos-pórés csirkemell


Ma olvastam Bálint gazda honlapján a póréhagymáról egy nagyon érdekes cikket és megtanultam, hogy a franciák a hagymalevesüket poireau-nak hívják. És úgy döntöttem, nem fogok póréhagyma termesztésbe, még ha annyira szeretem is. Zseniális zöldség a póré, nagyon szívesen használom salátához, húshoz, leveshez és néha egyszerűen póréra cserélem a vöröshagymát, ha lágyabb ízekre vágyom.
Ez is egy az összegyűjtött zöldséges-csirkés receptjeim közül, itt olvastam róla először. Gyorsan elkészül és nagy kedvenc, szívesen ajánlom. Nem szoktam méricskélni, de igyekszem mondjuk 4 főre megalkotni a recept arányait.


Hozzávalók:
kb 80 dkg csirkehús a kedved szerint
4-5 ek olívaolaj
3-4 dkg vaj
1 szép nagy póréhagyma

frissen őrölt fehérbors
legalább egy evőkanálnyi tárkonylevél
egy kevés víz
kb. 2,5-3 dl tejszín
1 evőkanál keményítő vagy rizsliszt
1 fél citrom leve




Ez lett a sok szép pórékarikából. Nem is látszik. 
A köret: pirított hagymával, borsóval, 
sárgarépával, petrezselyemmel párolt rizs.


1) Most legyen mondjuk csirkemell, mert abból fogom hamarosan elkészíteni. A filét kis szeletekre vagy csíkokra vágom, az olívaolaj és vaj keverékén hirtelen elősütöm.
2) Félreteszem, amíg a megmaradt zsiradékon megpárolom a karikára vágott pórét. Ezt ízesítem sóval, frissen őrölt fehérborssal, tárkonnyal.
3) Amikor majdnem kész, visszateszem a póréhoz az elősütött csirkemell darabokat/csíkokat és kevés vízben puhára párolom fedő alatt.
4) Tejszínben elkevert rizsliszttel vagy étkezési keményítővel besűrítem, nagyon röviden összeforralom és lezárom.
5) A végén egy fél citrom levét csavarom hozzá és tárkonnyal utána fűszerezek a kedvem szerint.

Vajjal és tejszínnel krémesebb, nélkülük egészségesebb, tessék választani. Vigyázz, a citromot ne főzd, mert megédesedik. Próbáld ki friss tárkonylevéllel, sokkal finomabb lesz.
A tárkony, tejszín, citrom ízkombinációt levesekben is imádom.
Rizs dukál hozzá az én ízlésem szerint. Más húsokkal is kipróbálhatod, de a vegetáriánus változat sok-sok zöldséggel, pl. dupla adag póréval és sárgarépacsíkokkal is finom. Tégy még citromot az asztalra a tálalásnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...