2011. augusztus 20., szombat

Alma a fa alól joghurttal, mézzel

Az őszies hangulat után csak úgy pilledezünk ebben a nagy melegben (szereti...). A nemrég elkészített joghurtos-mézes alma pedig az egyik legjobb dolog, ami ebben az augusztusi forróságban fagylalt helyett történhet.
Tudom, rendkívül egyszerű egy almaleves, nem mondok senkinek újdonságot, sőt jó darabig eszembe sem jutott, hogy ezzel a recepttel rukkoljak elő. Mint ahogy egy hétköznapi tökfőzelék, rántotta vagy sóska receptet sem találtok itt. Még ha rendszeresen szerepelnek is a menünkben, és szeretjük is őket nagyon.

Mégis ide kívánkozik, hadd mondjam el, miért.
Először is mert ebben a hőségben a legkedvesebb csemegém lett.
Mert a fa alól szedtem össze a kukacos, hullott almát a fűnyíró veszedelmes karmai elől, tehát megmentettem őket és nem kerültek a komposztra. Farigcsáltam is eleget az a pár csedvás darabot. Az egyetlen almafánkról van szó, ami nagyon finom almát terem, de csak szeptemberre érik be igazán.
Mert joghurttal és mézzel készítettem, így nyugodt lelkiismerettel kanalazgatom, amikor csak jól esik.
Hogy leves-e avagy desszert, döntsétek el ti magatok.

Hozzávalók:
kb. fél kg tisztított, kockára vágott alma
egy fél citrom leve + én a húsát is belefőztem
kb. 5-6 szem szegfűszeg és szegfűbors
1 kk őrölt fahéj
1 pohár joghurt
1 teáskanál rizsliszt
2 ek akácméz
annyi víz, hogy ellepje

1) Este az almát a fűszerekkel és a citrommal épp hogy felfőztem.
2) Közben a joghurtot összekevertem rizsliszttel és először pár kanál forró lével kevertem össze a tálban, majd a fazékba borítva összekevertem az egészet.
3) Amikor épphogy melegre, langyosra hűlt, belekevertem a mézet és elköszöntem tőle reggelig.
4) Reggel az első mozdulattal ment a hűtőbe és pár óra múlva már ehettük is a fűszeres, édes almalevest vagy desszertet.

Mentsétek meg ti is a látszólag meg nem érett, lehullott, kukacos avagy valahol ott felejtett almákat és kényeztessétek el magatokat ezzel az egyszerű finomsággal. Télen ugyanez forrón jó, de bármikor elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...