2014. április 17., csütörtök

A legfinomabb magyar tejcsokoládékról így húsvét táján

Hát, ilyenre szerintem tőlem most nem számít senki. Mert többnyire a sötét változatot választom, mostanában pedig azok közül is a 81%-osat. Viszont pontosan ezért érdekes az, ami most kikívánkozik belőlem.


Számomra a talán legfinomabb tejcsokoládé egy magyar gyártmány, ami szerintem eddig nem kapott kellő figyelmet és talán mostanában kezd ismertebbé válni. A Vadász csokoládéról van szó, ami egy kis szelet, de annál finomabb: meggyes, enyhén alkoholos trüffelkrémmel töltött finom tejcsokoládé. Étcsokoládé változatban is létezik, ami a kedvencem, sőt, a fehér csokoládé szerelmesei is élvezhetik egy rövid ideje. Egyszerűen szólva számomra tökéletes darab. A siker fokmérője lehet, hogy múlt karácsonykor piacra dobták a szaloncukor változatot is, ráadásul egyszerre négy ízben és én nagyon örültem!

Nagyon ott van a dobogó felső fokának szélén az egyszerű Párizsi kocka, ami ismét csak alkoholos, kávés, trüffel krémmel töltött kis tömör gyönyörűség. Azt hiszem a Boci, azaz a Nestlé gyártja, de nem tesznek róla említést a honlapjukon, amit eléggé hiányolok. Itt találtam valamit, de semmi leírás, részletek arról, hogy egy hagyományosnak is nevezhető magyar csokoládéról van szó - hát, ezt nem tartják említésre méltónak Nestlééknél. Ez nem vet rájuk túl jó fényt, ráadásul sajnos ingadozó a kocka minősége az utóbbi években. És hogy egy Életmód Központnak titulált oldalon lenne a helye, nos, azt nagyon erősen kétlem, mi több, ellenzem.  

A másik, ami figyelmet érdemel, a Tibi - milyen meglepő, ismét csak - trüffelkrémes változata, ami szerintem remekül sikerült és nagyon gyorsan tud fogyni. Talán azért is, mert kedvelem a rumos utóízű krémeket. Lehet extra édes, néha talán gej, annyira elszoktam a cukortól, lehet nagyon egészségtelen, nagyon kalóriadús, mégis nagyon finom néhanapján.

A Stühmer termékek tudnak még néha magukkal ragadni és az olyan hagyományos és tiszta forrásból származó finomságok, mint a Szamos gyümölcsökkel töltött csokoládés desszertjei, bonbonjai könnyen elcsábítanak. Kedvelem mindkét cég gondosságát, a csomagolásokat. És ha kérditek, mivel nyűgözhetnétek le alkalomadtán, hát a Szamos párizsikrémmel, kávékrémmel, rumos piskótával töltött Suhajda desszertjére szavazok. Ezt imádom pont úgy, ahogy van és ne kérdezzétek, miért pont egy ilyen - már bocsánat - h**e nevet adtak neki. Csak a hagyományokra tudok gondolni.

És hát miért akartam ezt elmondani röviden? Mert számomra pont ez testesíti meg a "valami finomat" gondolatát: ha már egyszer valami nagyon egészségtelent eszünk, ami tele van cukorral, annak valami igazán finomnak kell lennie és, tessék, van ilyen, nem is egy. Még szerencse, hogy tudunk választani.

Az úgynevezett tesztem természetesen nem teljes körű és átfogó és koránt sem kóstoltam meg minden magyar tejcsokoládét. Csak úgy elmesélem, én mit kedvelek - amivel elég egyszerűen fel is vázoltam az ízlésemet - és ezen túl várom, hogy ajánljatok nekem valamit. Valami finomat. Mert minden tiszteletem minden igazán finom magyar csokoládénak.
A tömeggyártás mellett egyre többen érzik magukénak az ügyet és készítenek maguk olyan csokoládét, amit kitehetnek a polcra és már kvázi el is használtak olyan új jelzőket mint a "kézműves" meg a "manufaktúra". Lehet varázsolni formákkal, ízkombinációkkal, liofilizált gyümölcsökkel stb stb. Minőség, fantázia, kreativitás, kitartás kérdése. Szívesen ajánlom a Bonbonmánia blogot minden hétköznapi, önjelölt csokoládégyártónak, hiszen szájtátva bámulhatjuk, mi mindent tud varázsolni valaki, akinek - sokunkhoz hasonlóan - nincs előképzettsége sem anyagminőségekről, sem temperálásról. Talán nem véletlen, hogy imádom a Csokoládé című filmet: színes, kedves, szórakoztató, tartalmas és Juliette Binoche tündöklő teremtés. Persze különösen azokat a részeket imádom, amikor épp különböző csokoládékat, bonbonokat gyártanak. Amikor a főhősnő elkezdi kézzel őrölni a kakaóbabot a hagyományos eszközökkel, minden egyes alkalommal elhivatottságot érzek arra, hogy finom csokoládéval etessem az édesszájú népeket és rohannék egy hasonló kis műhelyt nyitni. 

Így szeretnék kampányolni a finom magyar csokoládé mellett, mert bár nem vizsgáltam át tüzetesen a húsvéti csoki- és desszertkínálatot a boltok polcain, szeretném azt hinni, hogy ezek a csokoládék is nyúl- és tojásalakot öltenek ilyentájt. Le a silány minőségű, bevonómasszából gyártott mindenféle nyulakkal! Pont a gyerekeknek adnánk olyat, ami egészségtelen és tetejében nem is jó vagy finom??? Van egy egyszerű összefüggés: minél nagyobb és olcsóbb az a nyúl, annál gyanúsabb az ügy. Tessék szemüveggel felszerelkezni és a tapsifüles fenekére nézni, hogy lásd, mit adsz ajándékként sok szeretettel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...