2014. december 15., hétfő

Tripla csokoládés, márványos, trüffelkrémes torta

Hááát, ennél csokoládésabb tortát vagy süteményt nem tudok csinálni, egyenlőre biztosan nem. Ebbe a darabba 45 dekát tettem, a tésztába és a kétfajta krémbe. Valti szülinapi tortáját a Nők Lapja konyha 100 sütemény c. csodás könyv ihlette, amiből kinézte a legcsodásabb, legcsokisabb csokoládétortát már vagy 1 éve és én szerettem volna meglepni.
Közelgett a nap, fel is lapoztam a receptet és kissé elbizonytalanodtam, mert nem vagyok egy cukrász, aki szabályos formákat alkot csukott szemmel... Annyira részletes az a recept, hogy nem mertem nekilátni tejszínnel, zselatinnal, tojássárgájával varázsolni, azaz krémet főzni, ráadásul kétfélét egy délután. Így esett a választásom arra a tésztára és krémre, amik talán vissza tudják adni azt az élményt, amit ez a recept ígér és amire talán képes is vagyok. És amiket már nem egyszer elkészítettem, de soha nem együtt: a bevált Rachel Allen brownie receptet és a mascarponés trüffelkrémem. A csinos csokitető hiányozni fog róla, de talán így is tudok valami elfogadható küllemű születésnapi tortát alkotni.

Rachel Allen brownie-receptjével nem tudok hibázni, tortaalapnak is többször bevált már a csupacsoki, puha tészta:

Hozzávalók:
200 g étcsokoládé, minimum 60%-os
150 g vaj
220 g cukor
3 tojás
150 g liszt
1 mk. sütőpor
ez esetben a rakományt, azaz a darabolt fehércsokit és a málnát kihagytam

1) Egy szép nagy üvegedényben, vízgőz felett felolvasztom a csokoládét, majd hozzákeverem a vajat és a cukrot, leveszem a gőzről, gyors mozdulatokkal hozzákeverem a tojást és a sütőporral elkevert lisztet.
2) Sütőpapírral kibélelt kapcsos formában sütöttem ki.
3) Hát, ezzel meg is lennénk, gyors és egyszerű.

A trüffelnek is nevezhető krém is gyorsan elkészül és nagyon finom, de most egy kicsit lágyabb krémre van szükségünk, így a trüffelgolyókhoz képest kevesebb csokoládé dukál hozzá.

Hozzávalók:
25 dkg mascarpone krémsajt
10-15 dkg 50-70%-os étcsokoládé / finom(!) fehércsokoládé
2 ek cukor
1 löttyintés Stroh rum

1) A csokoládét vízfürdőn lassan felolvasztottam.
2) Egy fémtálban kikevertem a sajtkrémet a cukorral és az alkohollal és gyors mozdulatokkal hozzákevertem a forró csokoládét.
3) Mivel kétfajta csokoládékrémet használtam - megpróbálván visszaidézni a kiválasztott és hőn áhított csokoládétortát -, két krémet készítettem egyszerre, majd felváltva kanalaztam őket köröket alkotva a tészta tetejére és arányosan elosztottam őket. Végső mozzanatként egy tortalapáttal igyekeztem tetszetős és márványos krémréteget alkotni, hogy valahogy kinézzen.
4) Érdemes hagyni, hogy kihűljön és megkössön a krém szeletelés előtt.
Nekem kissé édes lett, legközelebb nem tennék a krémbe plusz cukrot, de szívesen készítem újra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...