2014. december 6., szombat

Házi vajkaramellás és marcipános szaloncukrot kéne csinálni ...

Hetek óta figyelgetem a szebbnél szebb, egyre ötletesebb és ígéretesebb szaloncukrokat a boltokban, de még nem választottam. Még nem tudom, mit tegyek a fa alá, mert a nagy halom szaloncukor helyett inkább egy kisebb, de igazán finom kupacot szeretnék, ahogy erről évente elelmélkedek
Nem, még most sem álltam neki, pedig régóta dédelgetem az ötletet, hogy elkészítsem a saját szaloncukrom. Azonban pár napja találtam pár nagyon inspiráló receptet, és nem is akármilyen formában, hanem videón. Havas Dóra, azaz Lila Füge prezentálja, hogyan is készíti el elég egyszerűen a kedvenc szaloncukrait. Én is nagy kedvet kaptam hozzá a film láttán. Nagyon meggyőző. És ráadásul adott egy jó kis ötletet a csokoládéba mártáshoz ( miután épp pár hete írtam arról, hogyan érdemes gyümölcsöt csokoládéba mártani).
Nagyon szívesen ajánlom ezt a videót és a recepteket mindenkinek, aki szeretne finomat, jobbat, egészségesebben, olcsóbbat és szánna  időt is a műveletre.

Elindult a fantáziám és képzeletben már vagy 10 fajta szaloncukrot készítettem.
Nos, a vajkaramellával szinte bármikor le lehet venni a lábamról, csak az a rengeteg cukor ne lenne benn.....
A marcipán nincs bent a top 5-ben nálam, de arra gondoltam, egy kis csokoládéval fogom kombinálni , éééééés a feketeribizli helyett rumban áztatott aszalt szilvával, nyammm....

És ha a klasszikus zselés az egyik kedvencünk? Nemrég olvastam egy receptet arról, hogyan csinálhatunk házi gumicukrot frissen préselt gyümölcslével, citrommal, mézzel és zselatinnal. A végén még nekilátok.... és ha így lesz, be is számolok róla.

És ha elmúlt a karácsony, más alakú bonbonokat is gyárthatsz a finom masszákból: a marcipánból golyókat formáznék, a vajkaramellából egyszerűen háromszögeket, négyszögeket vágnék, a leeső szélét pedig elnasiznám. 

Addig is nézzétek meg jól, milyen szaloncukrot vesztek sok szeretettel a szeretteiteknek. Javaslom a Stühmert, a Vadászt, a Szamost vagy épp a Nosztalgiát a Bonbonettitől. Ezeket ismerem és bármikor szívesen betenném őket a fa alá, de biztosan ti is ismertek más, jó minőségű szaloncukrot. A Milkán túl, úgy értem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...