2015. szeptember 17., csütörtök

A legfinomabb túró rudi torta

Békésen takarítgatok itt a csini, új gépemen és csak figyelem a felhalmozott fotókon, mennyi finomságot készítettem időközben. Mert csak egy kicsit és látszólag tűntem el a színről és foglalatoskodtam annyi más érdekes dologgal - most itt vagyok.

És írnom kell. Nem tudok ellenállni az egyik, számomra legkedvesebb finomságnak, amit Adrienn jóvoltából kóstolhattunk meg Kitti születésnapi partiján, igaz még februárban, khm....  Nem csak nálam volt telitalálat, mindannyian szerettük. A remek parti után az első dolgom az volt, hogy Adrienntől megkérdeztem, hogyan tudnék én is ilyen finomat készíteni. A csoki+túró párosítás nálam nagyon bejön, főleg egy kis citromhéjjal. (Majdnem) sütés nélkül. Tegye fel a kezét, aki nem szereti a Túró Rudit úgy egyébként.
A megfejtés: Csak a Puffin legjobb és leggyorsabb Túró Rudi tortája. Örök hála Juditnak, annyiszor áldom majd a nevét, ahányszor csak elkészítem ezt a remekbeszabott tortát. :))) 

Most nem másolom be ide a receptet, kérlek téged, kedves olvasó, tedd tiszteletedet a csakapuffinon. Nem kevés inspiráló receptet fogsz olvasni rövid időn belül, hamar bedarál a blog.
Annyit azért hozzátennék, hogy
    ~ (valószínűleg) tekertem bele egy kis vaníliaőrleményt.
    ~ biztosan zabpehelylisztet használtam.
    ~ (ha jól emlékszem) finom 50%-os csokiból készítettem, de csak a Főkosztos kedvéért, mert
         szívesebben választok 60-70%-osat, pl. a Lidl J.D.G. ross sorozatából, mert tényleg alig van jó
         csokoládé a boltokban, ami pedig a szívügyem.
    ~ nem emlékszem, hogy felvertem volna a tejszínt, de pár kommentelő szerint érdemes.
    ~ a túrókrémet robotgéppel készítettem úgy, hogy a csokit daraboltam fel először, de nem a végleges
        méretére, úgy tettem hozzá lépésről lépésre a többi hozzávalót.
    ~ nem érdemes túlsütni a tésztát, mert megkeményedhet. Úgy értem, ropogós lesz. 
    ~ Adrienn 2 rézsútosan félbevágott Túró Rudival díszítette a tetejét. 
    ~ most ennyi jut eszembe.

Nem feltétlenül kell torta formába öntened. Egy szögletes formában is készítheted, kis négyszögekre is vághatod a "sütit" (ami nem is süti). Ha van egy bevált kekszes-vajas tortaalap recepted, azzal is kipróbálhatod szerintem, hogy valóban sütés nélküli legyen a "sütid".

Mivel sajnos rájöttem, mennyire finom a Nutellával megspékelt túrós palacsinta és a mogyorókrémes Túró Rudi, lehet, hogy egy vékony(?!) réteg Nutellát kenek legközelebb a tészta és a túrókrém közé meglepetésnek, csak legyen rá alkalom.

Meglehet, hogy nagyon naivan fog hangzani elsőre: úgy örülök, hogy ilyen könnyen és gyorsan ilyen finomságokat lehet készíteni. Az alkotás öröme és a praktikum egy csomagban. És még finom is. Imádom.

(Egy kissé életlen a kép, elnézést...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...