2015. május 21., csütörtök

Spenótos, parmezános tészta vagy ha úgy tetszik, fusilli

Szépen nő - vagy nől, ahogy én tanultam - a spenót a kiskertünkben. Igaz, csak egy rövid sort vetettem, de már figyelgetem egy ideje, hogy ne a csigák egyék meg helyettünk, mert ezt a sorsot szántam neki:

Amikor spenótos tésztát készítek, mindig elcsodálkozom. Ez tényeg ilyen egyszerű? Semmi fakszni? Tényleg. A legidőigényesebb rész a spenótlevelek leszedése és megmosása, a többi csak pár laza mozdulat. Nem gondolkodtam rajta túl sokat, de inspirációként elolvastam Jamie mester receptjét.

Hozzávalók kb. 3 személyre:
3-4 nagy marék friss spenótlevél
2 ek exra szűz olivaolaj, de vajjal krémesebb
1 szál újhagyma felaprítva, csak mert olyan szép volt (elhagyható, de nem érdemes)
3-4 szál friss, zöld fokhagyma felaprítva, de persze lehet gerezd is

frissen őrölt fehérbors
frissen reszelt szerecsendió
2 nagyobb ek (inkább gombóc) kókusztej vagy mascarpone vagy tejszín vagy ahogy tetszik
kb. 25 dkg fusilli 

1) A spenótleveleket megmostam, leszárítottam, amennyire lehet és a nagyobb leveleket egyszerűen 2-3 felé téptem.
2) Közben már fel is tettem a tészta főzővizét, mert ennyi idő épp elég lesz neki és menet közben kifőztem a tésztát.
3) A kedvenc wok-szerű kerámiaserpenyőmben felhevítettem az olivaolajat és megpirítottam bent a két hagymafélét. Kb. 2 perc múlva belehalmoztam az egész kupac spenótlevelet és pár jól irányzott mozdulattal átforgattam az egészet, míg teljesen össze nem esett az egész. Ez pár perc.
4) Fűszereztem, hozzáadtam a kókusztejet és jól összekevertem az egészet.
5) A közben kifőtt tésztát belekanalaztam egy kevéske főzővíz társaságában és összeforgattam az egész rakományt.
6) Ha nem kellően fűszeres vagy krémes, bármilyen hozzávalóból most lehet még hozzáadni.
7) Finom reszelt parmezánnal kínáltam.

A durumból készült fusillit azért kedvelem, mert szépen felveszi a mártást és könnyű a villával felcsipegetni; te készítsd olyan tésztából, amilyet kedvelsz.
Találd meg a neked tetsző arányokat. Ha krémesebben szereted, készítsd vajjal, több mascarponével. 
Ha nincs parmezánod, készítsd olyan sajttal, amit kedvelsz, ami nem baj, ha valamilyen aromásabb sajtféle. El tudom képzelni, hogy a tejszínnel együtt a sajtot is hozzákevered a tésztához még frissen, a tálalás előtt.
Miért kókusztej? Hogy - a sajton túl - tejmentes legyen az ebéd az egyik legkedvesebb vendégem kedvéért. Készítsd mascarponével, tejszínnel. Elárulom, egy kicsit sem volt kókusz íze, a fűszerek, a spenót és a parmezán finom egyvelege vitte a prímet.

Imádom.

Itt a bőség ideje, rég látott vendégek a friss spenót, az újhagyma, a retek, a saláta, hogy a pirosló gyümölcsökről ne is beszéljek. Élvezzétek ki ti is ezt a bőséget, válasszatok minél több friss idényzöldséget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...