2012. január 2., hétfő

Virsliteszt

azaz tanulj a Virsliakadémiától!

Újfent más tesztelt, nem én. És ismétlem csak magam, ha azt írom, hogy igencsak megválogatom a virslit. Ha már egyszer az asztalra teszem néhanapján. A kevés junkfood egyike, amit megveszek. Ha már egyszer nem tudom elkészíteni.

Ma már közhely úgy nyilatkozni: "bárcsak ne tudnám, miből készül a virsli meg a parizer ..." Hááát, igen. Én amondó vagyok, érdemes egy picit utánaolvasni. És ha kérditek, hogy miért: hát mert választhatunk.
Elképesztő mennyiségű és rendű és rangú virslit készítenek. Mert volt először a Frankfurter Würstchen, aztán a Wiener Würstchen, ahogy az kiderül máshonnan is. Olvashatunk még részletesebben a Halberstadter Würstchen-ről az EU egyéb jogi aktusában - már aki akar. De ha már a Tokajit levédetjük, ez is teljesen rendben van, hogyne. Mindenki védi a maga virslijét.

Ezt a tesztet ezúttal nem kisebb szervezet, mint maga a kormány rendelte el, aki tán így kíván vigyázni a népére és az ő egész-ségére. Vagy legalább elgondolkodtatni azt. Több posztot találsz erről a tesztről, de hadd legyek én is hírvivő, kedves olvasó.
Az ellenőrzött termékek közül 40-féle virsli kedveltségi vizsgálatát végezte el a hatóság, a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal. Ugyanakkor érzékszervi vizsgálatot. Eltűnődtem, milyen is a kedveltségi, illetve érzékszervi vizsgálat, ahol a virsli a főszereplő.
Azon is eltűnődtem, hogy "ellenőrzött termékeket" kóstolgattak ott, míg előre megalkották saját maguknak a 0 pontos, azaz elfogadhatatlan kategóriát. Akkor netán saját magukat ellenőrizték? Oder? Mert akkor nagyon sürgősen alternatív ellenőrzésre lenne szüksége a népeknek? Bár csak 2, azaz kettő került a szégyenletes kategóriába, én azért azt mondom, az utólagos ellenőrzés nem árt. Azaz olvasd el, mit teszel a kosaradba. No, lássuk:

"A virsli előállítását a Magyar Élelmiszerkönyv szabályozza; ha a terméket ezzel a megnevezéssel hozzák forgalomba, minőségének meg kell felelnie az előírásban rögzített elvárásoknak.
A virsli legfeljebb 30 mm átmérőjű, természetes, vagy műbélbe töltött húspépet tartalmazó, hőkezelt készítmény."

Íme, az eredményhirdetés. Gondolatébresztőnek bőven beillik - főként miután hüledezve fedeztem fel a Baromfirudak (vagy -rudacskák) feliratot egy megtévesztően virslinek látszó csomagon még szilveszter előtt. Az volt a legnagyobb kupac a hűtőpultban, ami, sajnos gyanítom, mára eléggé megfogyatkozott ... (Úgy sejtem, a beszerző kollégák ezt nem merték elvinni a Hivatalba, bár az ország minden zugába eljut a PM-nek köszönhetően. Így a kóstoló kollégák talán nem is tudják, mi minden felett hunynak még szemet.)

Megnyugtatólag közlöm, hogy nagyon jó virslivel tömöm a nép rám eső részét az én konyhámban: a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal szakértőinek hatósági érzékszervei is hasonlóképp érzékelnek.
Főleg amikor azzal a remek, magos-mustáros krumplisalátával tálalom, amit ők biztosan nem kaptak mellé. Attól még az ő érzékszerveik is elérzékenyültek volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...