2012. január 21., szombat

Almás, fügés gyümölcskenyér

Van egy állaga, ugye?

A dm honlapján bolyongva feldedeztem, hogy pár, Alnatura terméket felvonultató receptet is összedobtak nekünk. Ez egy kis ízelítőt ad mindabból a választékból, amit kínálnak.
Íme, az úgynevezett Almás sütemény, amit kiválasztottam erre a hévégére. Jól esett volna már a gyümölcskenyér, egy egészségesebb nasi sok gyümölccsel, dióval, fűszerekkel. A kép is nagyon csinos. Szeretem az ilyen jellegű süteményeket. És mostanában minél több fügét kérek, ha lehet. Visszagondolva talán épp ez volt a hívószó.
Másrészt kíváncsivá tett az összetevők aránya és a végeredmény állaga, míg az ízvilágát nem volt nehéz elképzelni. A Belga almás süti receptje hasonló oknál fogva kezdett érdekelni anno. Vajon milyen lehet zsiradék és tojás nélkül 25dkg teljes kiőrlésű liszt? Ráadásul ilyen sok rakománnyal. A cukorral levet engedett alma és az a kevéske almalé hivatott összetartani mindent? Tyűűű, gondoltam, majd belegyömködöm kézzel a sütőtálba a masszát, aztán csak összesül valahogy. Mégsem így történt egészen, hadd meséljem el, miért.

Hozzávalók az eredeti recept szerint:
45 dkg alma
5 dkg Alnatura nádcukor
1 evőkanál Alnatura fahéj
2 evőkanál Alnatura kakaópor
1 csomag Alnatura sütőpor
25 dkg Alnatura teljes kiőrlésű liszt
5 dkg Alnatura aszalt füge
5 dkg Alnatura durvára vágott mandula
5 dkg Alnatura mazsola
3 evőkanál Alnatura almalé

Az ügymenetet elolvashatod a honlapon.

Hát, én bizony nem készültem előre. A mai jóízzel elköltött spenótebéd után álltam neki. És ott, az anyukám konyhájában elviccelődve az időt készítgettem elő nagy békésen a sütemény összetevőit. Néha feleszméltem a beszélgetésből, újra és újra megnéztem a leírtakat. Az alma közben ott várt egy külön tálban és én egyre kevésbé bíztam abban, hogy képes lesz nekünk elég levet engedni.
Miközben a többi összeaprított rakományt forgattam a kakaóporral, a fűszerekkel és a sütőporral, eltűnődtem. Aztán amikor ráburítottam azt az adag lisztet, már nem bizakodtam tovább, hanem cselekedtem. "Ebbőlnemállösszesütemény" jelszóval a szintén hozzáadott cukros alma után öntöttem legalább 2-3 evőkanálnyi olívaolajat. Majd megismételtem. Aztán fogtam egy tojást és habosra vertem egy nagy löttyintés sötét nádcukorrummal és minden fenntartás nélkül ráöntöttem az egésznek a tetéjére. Még így sem volt könnyű rávenni azt a kupacot, hogy szépen összeálljon, de akkor már nem volt más választása: gyömködnöm kellett a sütőpapírral kibélelt agyagtálba, de sikerült, jelentem.
Mindeközben Anyukám néha rámfeledkezett és derűsen érdeklődött (nagy dolog a bizalom), hogy mi lesz ebből az egészből. Mert várta a sütit, miután tegnap beígértem azt. Ezek után én is nagyon vártam. Kb. 40 perc alatt sült át. Amikor már ropogós kérget kapott és érezhetően nem tudtam benyomni a tetejét, kivettem.

Tehát végül ebből állt a süteményem:
40 (ezt benéztem) dkg apróra vágott alma
5 dkg nádcukor
1 kávéskanál fahéj az Anyukám kedvéért
1 kávéskanál összetört szegfűszeg kiegészítésképp
2 csapott evőkanál sötétvörös kakaópor
1/2 csomag Alnatura sütőpor, ennyi volt csak
25 dkg zabpehelyliszt
5 dkg aszalt füge
5 dkg durvára vágott dió
5 dkg mazsola
kb. 5 evőkanál extra szűz olívaolaj
1 közepes tojás felverve
1 nagy löttyintés sötét nádcukor rum


A végeredmény: tömör, gazdag, de nem száraz, kakaós gyümölcskenyér, aminek az állaga mégsem hasonlít semmi eddig ismerthez. Ezért egy kevés épp elég belőle, nem lehet és nem is kell falni, mint kacsa a nokedlit.
Ismét bebizonyosodott, hogy a zabpehelyliszt más állagot kölcsönöz egy kevert süteménynek. Már írtam róla röviden - ha még nem ismered, itt az ideje. Kekszeknél már feltétlenül bizonyított.

A következő adaghoz ezt szeretném megjegyezni:
Ez a cukormennyiség elég. Nekem több fűszer kell ekkora mennyiséghez.
Az almát le fogom RESZELNI. Így elég lesz a művelet előtt mondjuk egy órával előkészítenem azt. Kipróbálnám savanykásabb almával.
Azt hiszem, az aszalt gyümölcsöket érdemes idő előtt beáztatni. Mondjuk a rumba :)
Bátrabbaknak: a kakaópor helyett egy 100 grammos, jó minőségű étcsokitáblát is felolvaszthatunk hozzá.

Nekem elsősorban téli sütemény a jellegéből fakadóan. Variáljátok tovább a kedvetek vagy a kamrátok szerint. Remek reggeli válhat belőle, igaz? Rostdús, energiadús, sok-sok egészséges hozzávalóval, nem is sorolom. Igen, lelkesen kampányolok a Jó reggelt kekszek ellen!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...