2013. január 16., szerda

Vöröshere csíra

Korpás kenyér házi vajkrémmel és vöröshere csírával

Tegnap nem volt túl bonyolult az ebédem, mert csak pár szelet kenyérrel csillapítottam az éhségem. A kenyeret innen, a szomszéd tankenyérboltból hoztam, friss volt, még meleg és gazdagon korpás. A maradék házi vajkrémet kentem rá. A kertből hoztam be egy kandikáló hagymaszárat és pár szép szál petrezselyemzöldet még a nagy hó előtt. Ennyit az ízesítésről. Finom volt, krémes, friss egy ilyen borús, ám szép, havas, téli napon. Hogy fokozzam a hatást, kerítettem rá egy nagy csomó csírát. Ez alkalommal vörösherét, ami nem túl jellegzetes, talán zöld íze van.  Most újra elolvastam, mi mindent tartogat nekem és csupa jó hírt kaptam. Cirkulál egy leírás a vörösheréről a neten, aminek nincs jelölt forrása, ezért úgy érzem, én is felhasználhatom. Ha csak a fele igaz, már nyert ügyünk van. Íme:
Vöröshere csíra hatása:
Tartalmazza az összes nyomelemet, ami a mirigyek működéséhez és normális funkciójához elengedhetetlen.
Jótékony hatású epe-, máj- és cukorbetegeknek.
Ízületi és reumás bántalmak csillapítására is ajánljuk.
Erősít, táplál, tisztítja a vért.
Nyugtatja az idegrendszert és a gyomrot.
Görcsoldó, nyálkaoldó.
Gyulladáscsökkentő.
Torok- és gyomorrák gyógyszereként ismerték a XIX. század orvosi könyveiben, megakadályozza a rákos daganatok növekedését.
Magas ásványi anyag tartalma miatt termékenységfokozó.
Energetizál.
Kalcium és L borostyánkősav tartalma közelíti a lucerna csíráét
Nagy örömmel látom, hogy egyre többen fogyasztják a csírákat, bár még mindig nem kapják meg az őket megillető figyelmet. Egyrészt a rendkívül tudatos, egészséges életmód megszállottak eszik nagy elánnal a rémisztő szénhidrátok és húsok helyett, másrészt a modern konyha igyekszik érdekes és drága fogásokat kreálni és egy kis kupac csírát is rendszeresen és gondosan elhelyeznek a tányéron, hogy lenyűgözzenek minket a trendi dizájnnal.
Szerintem szükségtelen arra gondolni, hogy a csírák valamilyen végletes, egzotikus vagy divatos és megfizethetetlen étrend részét képezhetik csak. Látod, hogy az én szendvicsem mennyire hétköznapi, igaz? A nagyobb üzletekben már több éve dobozolva kaphatóak a különböző csírák és a helyi piacon is mindig lehet kimérve kapni legalább egy árustól. Itt válogathatsz, ha szeretnéd megkóstolni a különböző fajtákat, mielőtt megveszed a saját csíratálad és egy-egy nagy csomag magocskát.
Csak ajánlani szeretném, csíráztassatok a friss vitaminokért, a nyomelemekért. Tudom, egyszerűbb bekapni reggel egy szuper multivitamin kapszulát, de ha egyszer nekilátsz, folyamatosan termeled majd a különböző növénykéket. Mivel emeletes a tálka, érdemes egy alkalommal több fajtát csíráztatni a különböző ízek és beltartalom miatt. Ha valaki kérne, szívesen adok egy kis magot, hogy kipróbálhassa. Élményszámba is elmegy, ahogy mini erdővé fejlődik. Igazán nem egy ördöngősség, hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...