2010. április 23., péntek

Savanyúkáposzta salátaként

Ilyenkor vagyunk a leginkább híján a friss zöldségeknek, gyümölcsöknek, ezért különösen kell igyekezni, hogy valami vitamint vegyünk magunkhoz. Mivel jómagam igyekszem kerülni a primőr árukat, ilyenkor egy időre maradok olyan zöldségeknél és gyümölcsöknél, mint a káposzta, alma vagy fekete retek. És az aszalt gyümölcsök. Vagy a csírák, amiket idehaza készítek.
Ezt a receptet egy szakácstól lestem el. Lenyűgözött az egyszerűsége és az, hogy a savanyított káposzta teljesen elveszti eredeti karakterét pár egyszerű fűszer és zöldség kedvéért. Egészséges saláta és az év bármely szakában tálalható. A káposzta természetesen nem konzerv, hanem a helyi piacon vadászom az almához hasonlóan.
Kipróbálhatod bármilyen ételhez, de szerintem roston sült húsokhoz illik a legjobban. Én legtöbbször rozmaringos krumplival szoktam tálalni.
El tudom képzelni egy kicsi csípős piros paprikával is.

Hozzávalók az étvágy és az érdeklődők függvényében:
kb. 40-50 dkg savanyított káposzta
1-2 alma
1 nagyobb vöröshagyma
esetleg egy gerezd fokhagyma

finom piros paprika
olívaolaj

1) Savanyított káposztát össze szoktam egy kicsit aprítani, hogy könnyebb legyen bánni vele az asztalnál.
2) Megtisztítom az almát és a hagymát. Az előbbit hozzáreszelem, a másodikat vékonyan felcsíkozom és a káposztához keverem.
3) Megszórom finom pirospaprikával és egy kevés sóval.
4) Kevés (olíva)olajat öntök rá és összekeverem.
Ennyi, tálalhatod is. Kevés fokhagyma is volt az eredeti receptben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...