2011. március 26., szombat

Farfalle csirkével, articsókával

A föld szörnyetege, az articsóka
Itt megtudtam, hogy csuda egészséges ez a zöldség.

Ezt az ételt egy 4 éve Budapesten elköltött ebéd inspirálta. Ott ettem egy csirkehúsos, zöldséges, tejszínes pennét és ennek az emlékére készítettem. Persze csak halvány benyomások maradtak meg, így, mint általában, teljesen spontán láttam neki az ételnek a hozzávalók összegyűjtésével még mindig a mélyhűtő- és kamratakarítás jegyében.
Nem túlságosan bonyolult recept és a pasták nagy ismerői valószínűleg egy kattintással tovább is lapoznak az autentikusság teljes hiányát látva. A pár hozzávaló összhatása mégis nagyon kellemes, szívesen ajánlom így kora tavasszal a változatosság kedvéért: a csirke az örök alkalmazkodó, az articsóka bár nem friss, mégis üde ízű, a bazsalikom összehangolja, a tejszín selymessé varázsolja mindezt.

Hozzávalók 4 személyre:
1 kisebb csirkemell filé
1 nagy fej vöröshagyma
4-5 fokhagymagerezd
1 üveg articsóka (Spar)
4-5 púpos kiskanálnyi bazsalikomos pesto
frissen őrölt fehér bors

2,5 dl tejszín
30 dkg farfalle tészta

1) A csirkemellet megfőztem egy kevés vízben.
2) A felaprított hagymaféléket kevés olajon megpirítottam egy kellően nagy edényben, mert a tészta is ebbe került a végén.
3) Hozzáadtam a feldarabolt csirkehúst és articsókát, összekevertem a pestóval, sóztam, borsot tekertem rá.
4) Kb. 10 perc után hozzáöntöttem a tejszínt és röviden összeforraltam az egészet.
5) Az időközben kifőtt tésztát belezuttyantottam, óvatosan összekevertem és utánafűszereztem.
+ A csirke főzővizét vétek lett volna kiönteni. Mivel volt még egy fél zacskóm, egy kis adag zöldségkrémlevest készítettem fagyasztott zöldségekből.

Meglepő lehet, hogy míg az idényzöldségek és a saját fűszerezés mellett kampányolok lelkesen, ebben az összeállításban 2 előre elkészített, üvegben kapható összetevő is szerepel - a változatosság oltárán feláldozva az ideológiát. Persze sokkal jobb, ha friss articsókát használsz és a kész bazsalikomos pesto helyett saját magad állítod össze a fűszerezést. Biztos vagyok benne, hogy ki is fogom próbálni nyáron, annyira ízlett. Bár nem nagyon emlékszem, hogy a piacon halmokban állna a szépséges lilás, zöldes articsóka, valószínűleg úgy kell majd vadásznom. De miért is neveznénk szörnyetegnek egy ilyen mutatós teremtést? A kapribogyó után ez is egy szirmot még nem bontott, ehető virág. Olvass róla tovább Terebessnél.
Ennek hiányában el tudom még képzelni pirított cukkinivel, padlizsánnal, póréval stb.
Kevesebb tejszínnel egészségesebb, akkor viszont egy kis főzővizet javaslok még hozzátenni vagy válaszd a paradicsomot. A főtt csirkemell és a tészta együtt elég száraz, ezért a kellemes állag kedvvért kellő mennyiségű pirított, szaftos zöldséget és mártást kell hozzáadnod.

Végül sűrűn üdvözlöm azt, aki kitalálta a pestót, ezt az üvegbe zárt telt ízvilágot, amivel olyan könnyen tudunk varázsolni. Nyáron készül a saját ízbomba, ezt megígérem, és akik a konyhám közelébe merészkednek, szívesen látom őket vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...