2011. március 9., szerda

Paradicsomos, kakukkfüves csirke farsang farkára


Engem bizony érdekel, hogy titeket mi érdekel, ezért érdeklődve figyelem, ti mire figyeltek fel. A számok pedig azt mutatják, a mustáros-boros csirke a legnépszerűbb receptem a blogon, bár fej-fej mellett halad másik két finomsággal. Ezt köszönöm és természetesen nagyon örülök, mert egy remek és egyszerűen elkészíthető ételről beszélünk. Minden húsevő szereti. Ugyanakkor, bevallom, meglep, mert boros meg mustáros csirkéből rengeteg található a neten.
Ez a paradicsomos összeállítás ennek a kistestvére, de csak azért kistestvér, mert egy kicsit ritkábban készítem el. Valamikor régen vadásztam a receptet és első olvasásra megtetszett az ízvilág. A szakács alufóliába csomagolta a hozzávalókat és a csomagok mentek a sütőbe. Tetszik a párolás gondolata, de bevallom, az alufóliától kissé ódzkodom, ezért a serpenyőbe költöztettem az egészet és remekül bevált. Szerintem így gyorsabb az egész művelet, főképp ha van egy vaskosabb, dupla fenekű serpenyőd.

Én csirkehúsból készítem, de a kedved szerint másfajta húst is kipróbálhatsz. Itt a farsang farka, hajrá, carpe diem, utána úgyis csak a saláták és a zöldségek maradnak. Épp most olvastam egy nagyon kedves hagyományról, a farsang farkán rozmaringoló felsőcsatári fiatalokról. Igen, búcsúztassuk már el ezt a telet, hadd forogjon tovább az év kereke.

Hozzávalók:
legutóbb másfél csirkemellfilé
kakukkfű
frissen őrölt fehérbors
pár kanál (olíva)olaj, esetleg egy kicsi vaj

1 közepes méretű paradicsompüré konzerv, tudjátok, olyan kétemeletes
legalább 5-6 gerezd fokhagyma
méz vagy barnacukor ízlés szerint (kb. 1 ek)

1) A csirkemellfilét vékony szeletekre vágom. Ha combból készítem, a bőrt eltávolítom és a húst többször átszúrom a csont mellett.
3) Megszórom kakukkfűvel és fehérborsot tekerek rá.
2) Az olajon elősütöm mindkét oldalát 2-3 percig. Egy kevés vajjal gazdagabb, selymesebb lesz az íze, nélküle egészségesebb.
3) Megsózom, 1-2 fokhagymát félreteszek, a többit felaprítom és egy kicsit pirítom a hússal együtt, hogy jobb íze legyen.
4) Óvatosan felöntöm a kevés vízzel elkevert paradicsompürével. Hozzáadom a barnacukrot, ami kiegyenlíti az ízeket: kicsit édes, sós, savas, fűszeres. Ha a mézet választod, javaslom, hogy a legvégén tedd bele, miután lezártad a gázt, vagy utána 10-20 perccel és várj vele még egy kevés időt a tálalásig.
5) Lassan párolom fedő alatt kb. 20-30 percig, ízlés szerint utánafűszerezek és hozzáadom a maradék fokhagymát.

Kész. Ennyi idő alatt a köret is elkészül. Párolt krumpli, sütőtök, édes burgonya, sárgarépa? Salátát nem szoktam enni ehhez a csirkéhez, a paradicsomos, fűszeres, egyszerre édeskés és kissé csípős szaft magában is megállja a helyét.
Szerintem érdemes pihentetni ezt az ételt is, mielőtt az asztalra keríted, hiszen még magában is tovább párolódik egy kicsit. A méz értékes hatóanyagait pedig nem teszi tönkre a nagy hő, ha vársz vele. Javaslom a kevésbé karakteres ízű akácmézet, mert az nem fog kikiabálni az ételből.
Ha paradicsompürével készíted, töményebb, szaftos húst kapsz. Ha hámozott paradicsom konzervet használsz mondjuk csirkecombhoz, a több lében könnyebben párolódik a hús. Ilyenkor a végén fedő nélkül párologtasd el a lé egy részét, illetve egy kanálnyi keményítővel sűrítheted azt, ha úgy tartja kedved. Nyáron pedig végre kiballagok a kiskertembe a paradicsomért és friss kakukkfűért.
A szárított zöldfűszereket morzsold össze újból, hogy az illatanyagok jobban érvényesüljenek. A kakukkfű helyett próbáld ki zsályával, bazsalikommal, rozmaringgal, oregánóval, mindegyik jó barátságban van a paradicsommal. Variatio delectat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...