2012. április 25., szerda

Trüffelkrémes, kávés desszert

Bár a lényegből nem sok látszik...
Az ott a rumos feketekávéba 
áztatott piskóta a csokikrém alatt.

Rajtam maradt egy doboz mascarpone, nem lett semmi az ajándék tortából. Mi a csudát csináljak vele .... a tervezett tormás sajtkrém sem kell most, csak egy gyors finomságra vágyom. Édességre. Friss tojásom nincs, pedig a tiramisuért nagyon odavagyok. Még neki is állnék, fáradtság ide vagy oda. Rendben, 10 percet szánok rá, egyezkedtem magammal.
Maradék csoki, finom 70%-os? Frissen főtt kávé? Piskótatallérok? Nem volt nehéz összegondolni, ez lett belőle. A kedvenc trüffelkrémem adta az ötletet, úgysem ettem már 2010 karácsony óta.
Ugye nem árulok el túl sokat, ha azt mondom, nem tartozik a lugosító ételek közé  ... :) Ez itt konkrétan a kényeztetésről szól.

Hozzávalók:
egy fél doboz mascarpone sajtkrém
4-5 dkg jó minőségű étcsokoládé
1 ek nádcukor vagy méz
2 marék piskótatallér, mert ez volt idehaza
a kis pohárka feketekávé
egy pici tej
egy pici nádcukorrum

1) A csokoládét lassú vízgőz fölé tettem és közben előkészítettem pár üvegtálkát és a többi hozzávalót.
2) A kávé, a tej és a picit rum keverékében áztattam a piskótát és a tálkák alján leosztottam őket. Ez alkalommal hagytam, hogy jól megszívják magukat.  
2) Mikor elkezdett olvadozni a csokoládé, átkevertem és élveztem a felszabaduló illatokat. Hozzátettem a kevés cukrot és amikor egyneművé olvadt, levettem a gőzről és gyors mozdulatokkal, márványos, fényes, sima krémmé kevertem a doboz mascarpone felével. Ha cukor helyett mézzel készítenéd, inkább a sajtkrém után keverd hozzá, ne a tűzforró csokikrémhez.   
3) Elosztottam az adagot a kávés pikótatallérokon. Nem vártam túl sokat.

Ez az adag kb. 3 embernek egy kis finom desszertmennyiség. Ha hűtőbe leszed, megdermed a csokoládé. Kemény habbá vert tejszínt is tehetsz hozzá amascarpone helyett, ha előre el akarod készíteni, úgy krémes marad a hűtőben is.
Légy kreatív, csinosítsd, gondold tovább, összetört zabkeksszel, amarettóval, fűszerekkel. Vedd elő a szép üvegkelyheidet. Reszelj, vagy kaparj a tetejére csokoládéforgácsokat. Készítsd fehércsokiból egy kis rummal és finom vaníliával, csipet frissen őrölt szerecsendióval.

Csak ennyi még: vigyázat, addiktív.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...