2014. január 9., csütörtök

Csőben sült tejfölös csirkemell

Az emberek rajonganak a sült sajtért és sonkáért vagy bacon szalonnáért. Na jó, nem ez az évtized megfigyelése. Mondjuk úgy, hogy újból és újból rácsodálkozom: miért pont ez hoz lázba sokakat?
Egy szokványos, fantáziátlan étlapon biztosan a sajttal, sonkával töltött rántott hús az étterem legjobb ajánlata.... Vagy csavard baconbe a zöldséget és a biztonság kedvéért még süss rá sajtot is. Vagy temesd el az étel legnagyobb részét 2 marék reszelt trappista alá és kéééész a frappáns tálalás ..... óóóó, te jó ég.

Itt van a jól bevált csirkemell torta: csomagold be sok sajtba a csirkemellfiléket és süsd meg baconkabátban. Mindenki ismeri, ugye? Finom, finom, a csirke nagyon odaadó jószág, sült bacon- és sajtíze lesz; nagyot nem lehet vele hibázni, joker étel. Persze, tegye fel a kezét, aki nem szereti a sült sajtot vagy szalonnát. Jelezném, hogy én szeretem, de nem lehet vele lenyűgözni. Hiszek benne, hogy az ilyen ételeket is el lehet készíteni remekül, de hogy ez lenne az ételek alkotásának és a vendéglátásnak a netovábbja, azt kétlem.

Nos, ilyen bevezető után senki nem gondolná, mit készítettem: valami hasonlót. Ez volt a kiindulópont. Egy recepteket ajánló közösségben linkelte be egy tag és itt olvashattam a sok kommentet, miszerint milyen nyálcsorgató is ez az étel. Mindenesetre felborzolódni látszódtak a kedélyek és én eltűnődtem: Tényleg? Ennyire megindít sokakat, akik naponta gondoskodnak, sütnek, főznek? Hát, legyen, és is elkészítem a változatosság kedvéért. Mert azt reméltem tőle, hogy egy kicsit más lesz. Mert a húst apróra vágtam, mert a szósz alapja a tejföl volt és ez kíváncsivá tett. Hát, annyira nem lett más, de mondjuk úgy, kellemes. Ha jól emlékszem, kisebb változtatásokat eszközöltem eképp:

Hozzávalók:
80 dkg csirkemell - 2 egész csirkemellfilé volt
20 dkg bacon szalonna - hát, pont annyi, amennyivel kibéleltem a tálat és befedtem a művet, az őzgerinc forma a padláson vár a jobb sorsára 

15 dkg reszelt sajt - gondolomformán és gondolom, nem Csízió pizzafeltétet vettem

bors - frissen őrölt fehér bors
petrezselyem ízlés szerint - a fotó tanusága szerint ez nem került bele
4 evőkanál tejföl - azt hiszem, gondolomformán tettem bele, amennyi kellően összetartotta a húskockákat
3 evőkanál liszt - ezt ma nem tennék bele
2 tojás - ez összetartja majd a sajttal együtt liszt nélkül is


1) A szobahőmérsékletű, száraz (nem vizes) húst felvágtam apró kockára.

2) Összekevertem a tejfölt a tojásokkal, sóztam, borsoztam és hozzákevertem a reszelt sajtot, majd a felkockázott húst hozzáadtam a masszához .
3) A szép kerámia sütőtálamat kibéleltem szalonnával. A masszát átöntöttem a formába és további baconszeletekkel takartam le a tetejét. 

4) Ezt a tálat hideg sütőbe tettem és 170-180 fokon készre sütöttem. Szeletelés előtt érdemes egy kicsit állni hagyni. 

Ha nagyon pirul a teteje, tégy rá sütőpapírt. Én azért ízesíteném egy kicsit, egy kevés fűszert elviselne, akár szerecsendiót, akár majorannát.
Nem lett egy nagy durranás, de alapvetően nem rossz, akarom mondani finom étel. Szerintem kissé száraz lett, így sok friss salátával tálaltam. Nekem jellegénél fogva inkább a hideg idők étele, de nyáron hidegen szeletelve egy finom salátával szépen megállja a helyét. Már ha szereted a sült sajtot és bacont.
Én maradnék inkább egy ilyen ötletnél mint ez a göngyölt pulykamell, ez igen, ez már megfogott. Remekül fest és rengeteg ízt ígér. A sonka és a sajt után is van élet. Akarom mondani, étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...