2010. május 31., hétfő

Csicseriborsó saláta mozzarellával

Csicseriborsó saláta
A paradicsomot és a bazsalikomot ezúttal a saját kertünkből
hoztam be és mozzarellám nem volt, csak valami ementáliféle.

Az Ínyenc újság egy tavaszi számából válogatott Judy, amik közül engem ez a saláta ragadott meg elsőre. Köszönöm!!
Az író szerint az insalata caprese egy változata - hát, szerintem egy távoli rokon, viszont nagyon kellemes összeállítás, szívesen ajánlom. Azért is, mert a hozzávalók közül egyre többet tudunk frissen beszerezni: hagyma, bazsalikom a pestóhoz, paradicsom.
Íme, az eredeti recept:

Hozzávalók az eredeti recept szerint:
1 doboz csicseriborsó (850ml)
2 lila hagyma
40 dkg koktélparadicsom
2 csomag mozarella
1 csokor metélőhagyma
3 ek citromlé
1 ek fehérborecet
só, bors, cukor
2 tk pesto
3 ek finom olívaolaj

1) A leszűrt csicseriborsót hideg folyóvízzel leöblítjük, majd lecsöpögtetjük. A megtisztított lila hagymát nagyon vékony karikákra szeljük,a megmosott paradicsomot félbevágjuk. A lecsöpögtetett mozzarellát felszeleteljük.
2) A vinaigrette-hez a citromlevet összekeverjük az ecettel, kb. 1/2 tk cukorral, a pestóval és sóval, borssal ízesítjük. Lassan csorgatva beledolgozzuk az olajat. A leöblített, szárazra törölgetett metélőhagymát finomra aprítjuk és óvatosan az öntethez adjuk.
3) Végül a csicseriborsót, lilahagymát és a paradicsomot összeforgatjuk a vinaigrette-tel és a mozzarellával. A salátát pitával fogyasztjuk.

A saját változat, amivel bezsebeltem az elismerést még a rendkívül válogatós Bálinttól is, igazából csak egy egyszerűsített recept, mert:

Sima paradicsomom volt.
Bivalymozzarellát sem kaptam, ezért beértük a sima verzióval.
Nem volt metélőhagymám, amikor kb. 5-6 hete megcsináltam, ma újhagymát tehetnék bele.
Fehérborecetem sem volt, ezt mondjuk sajnáltam.

A DM-ben lehet kapni bio csicseriborsót üvegben, én ezt használtam. Ez kevesebb, mint az eredeti mennyiség, de 3-4 adag szerintem ebből is kijön.
Ha jó minőségű hozzávalókból csináljuk, egy nagyon egészséges és tápláló ételt kapunk a csicseriborsónak is köszönhetően. Érdemes odafigyelni erre az értékes zöldségre. A pestót sem tart olyan sokáig elkészíteni és a hűtést is bírja egy darabig. Akinek szíve csücske a bazsalikom, az nyugodtan álljon neki egy adagnak: ez itt egy egyszerű alaprecept.
Akár sült mellé, akár előételnek, önálló ételnek, könnyű vacsorának szívesen ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...